HTML

Számlálóm:

Tengerisaláta

Ez egy átköltözött blog a blogtérről, annak tükörképe - egyelőre. Egyre többen eljönnek, eljövünk, mert ott a gépház magasról tojik a kéréseinkre... Tehát: minden amit egy (volt) tengerész el tud mondani a mindennapjairól...

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

8 as (1) 90 (2) 90 napos diéta (4) acukasi (1) ajándék (1) aka (3) Aka (1) állatok (1) aranyos (1) asszonyverés (1) ászár (2) átverés (1) bab (3) bálint (1) bálmos (2) balzsamecet (1) bárány (1) barscs (1) barszcz (1) bazsalikom (1) becsinált leves (1) befőzés (1) besamel (1) birka (1) bloglopás (1) bogrács (1) bográcsozó (1) borscs (1) boursin (1) bukarest (1) burgonya (1) búzacsíra (1) cégvezető (1) cékla (6) chili (1) churut (1) chutney (1) cickafark (1) cipó (1) citromfű (2) citromillatú (1) copyright (1) csalán (2) csalántea (1) csatni (2) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicseriborsó (1) csicsóka (3) csili (2) csipkebogyó (1) csirke (6) csirkemáj (1) csirkemell (1) csontleves (1) csopak (2) csuszatészta (1) cukkini (5) curry (2) dagadó (1) desszert (1) diéta (2) dinnye (1) dió (1) diós (1) dobálós (2) dongás (1) első főztöm (1) erős (1) erős paprika (1) esküvő (1) ete (1) ételízesítő (1) eu (1) évforduló (1) falunap (1) fatalp (1) favágás (1) fehérbor (1) fehérjenap (2) fekvőrendőr (1) fokhagyma (3) főzelék (3) francia (1) fröcssözés (1) füstölt (2) füstölt kolbász (1) fűszer (1) fűszerkrém (1) fűszernövény (1) ganca (1) gazda (1) gomba (1) gombaleves (1) gombóc (1) görögdinnye (1) grill (1) grízes tészta (1) grízgaluska (1) gulyás (2) gulyásnap (1) gyerekszáj (1) gyömbér (2) gyümölcsnap (1) hagymaleves (1) hajószakács (1) hal (2) hal ropogós (1) házaló (1) házi sajt (1) házi tej (1) hévíz (1) (1) hobbiparaszt (6) hobbyparaszt (8) hófúvás (2) humor (5) hurka (1) hurut (1) húsvét (2) indiai (2) (1) kakukkfű (2) kalocsai rétes (1) káposzta (3) kapros (1) karácsony (5) kefir (1) kelkáposzta (4) kemence (1) keményítőnap (4) kenyér (3) kérdés (1) kérdőív (1) kert (1) kifli (2) kígyóuborka (1) kínai kel (1) kisbér (4) kocsonya (1) kolbász (2) köles (3) kölesfelfújt (1) komposzt (1) korhelyleves (1) kovászos (4) krémleves (6) krumpli (7) krumplisaláta (1) kuglóf (1) kukorica (6) kukoricagánica (1) kukoricamálé (1) kukoricaprósza (1) kuszkusz (1) kütyü (1) kvíz (1) Lackics (1) lecsó (6) lénárd (1) lenmagpehely (1) lepény (1) lettem (1) leves (15) lila hagyma (1) locsoló vers (1) madáretető (1) magyarország (1) magyarországi (1) majonéz (1) mák (1) mákos (1) mamaliga (6) marha (1) mártás (1) másodvetés (1) medvehagyma (2) menta (2) menü (1) michel (1) mics (1) mini (1) mini magyarország (2) mini skanzen (2) mititei (1) mofetta (1) mogyoróvaj (1) mókus (1) műanyag palack (1) muskátli (1) mustármag (1) müzli (1) nap (2) napos (2) nemzeti (1) nemzeti gulyás nap (1) nokedli (1) novella (2) nyugdíjas (1) nyúlpaprikás (1) okostelefon (1) öntözés (1) oregano (3) örmény (1) őszibarack (1) padlizsán (8) palacsinta (2) palánta (2) palukes (1) paneer (1) panír (2) paprika (3) paprikás (2) paradicsom (12) paradicsomlé (4) paradicsompaprika (1) patisszon (4) pesztó (1) pince (1) piritós (3) pite (1) pityóka (1) pizza (2) pókháló (1) polenta (5) póréhagyma (1) pörkölt (1) priwall (1) puliszka (7) rakott (1) rally (1) rántott (1) ratatouille (1) Recsk (1) réde (1) reggeli (1) Remlac (1) remlac (1) rendőrségi (1) rendőrzsebkönyv (1) rétes (1) rizs (1) roux (1) ruszli (1) sajt (4) sajtgombóc (1) saláta (1) salátaolaj (1) salmojero (1) sándor (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) sárgarépa (2) savanyú (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (1) savó (1) segítség (1) sertés (4) sertésköröm (1) sóska (2) spagetti (2) spenót (2) sport (1) subában (1) sült (2) sütőtök (1) sütőtökleves (1) sváb (1) szakács (1) szakácskönyv (1) szalonna (2) szárított (1) szarvaspörkölt (1) székelykáposzta (1) szemüveg (1) szénhidrát (1) szenteste (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilvás (1) szilveszter (1) találkozó (2) tarja (1) tavasz (1) tej (1) tejfel (1) tél (1) teszt (1) tészta (5) tésztanap (3) tme (1) tojás (1) tök (2) tökfőzelék (1) töltött (1) török (1) tört üveg (1) túró (3) túrós (2) tűzdelés (1) t home (1) uborka (6) uirou (1) újkrumpli (3) univerzum (1) vad (1) vaddisznó (1) vaj (1) varázs (1) vetőmag (1) videó (2) világnapja (1) voltam (1) wok (2) zabpehely (2) zágon (1) zakuszka (2) zeller (1) zöldbab (1) zöldhagyma (1) zöldpaprika (2) zöldség (9) zöldségnap (2) zsálya (1) zsebkönyv (1) Címkefelhő

Statisztika

Link Ware

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2011.09.04. 07:54 Seafalcon

A hobbyparaszt befőzösködései...

Címkék: erős paprika paradicsomlé befőzés lecsó

 


Gyarapodik a szekrény teteje. Egyre több az üveg, mint valaha otthon, édesanyám munkája nyomán. Ő keményen dolgozott, hogy legyen elegendő paradicsomlé, befőtt, lekvár, savanyúság télire, én viszont csak  szórakozom.
Hét végére elég sok mindent összeszórakoztam, így tettem el két-két üveg savanyút, ami már nem fért a dobálós vödörbe, és a levéből is le kellett venni.
Az eltevéshez az üvegeket sterilizáltam: alaposan elmostam, majd fazékba állítottam, negyed órát forraltam, majd 130 fokos sütőbe tettem őket a kupakokkal együtt, és a felhasználásig ott keverő fürdőztek. A celofánt mindig úgy teszem rá, hogy megvizezem, a vizes felével az üvegre, a száraz marad felül, ide jön egy késhegynyi nátrium benzoát, majd a következő celofán a száraz felével a tartósítóra, végül a kupak. Először alkalmazom ezt az eljárást, kíváncsi vagyok sikeresen meggátolja-é a romlást?
Aztán két eresztésben eltettem lecsóalapot.
Lehetett volna lecsót is, de azt gondoltam, hogy amikor felhasználom, a friss hagyma majd ad némi plusz ízt télen.
Így készítettem: 2 kiló paprikához egy kiló cukkini és három kiló paradicsom. A paprikát kezdtem el dinsztelni olajon, aztán jött a cukkini, sóztam, végül a paradicsom. Üvegekbe töltöttem, ment a dunsztba. Végül a címke... :-)
Eltettem paradicsomlevet is, itt nincs faxni, forróvizes fürdő, héj le, passzír. Ez macerás, és kínlódás, mert felültekerős passzírozóm van. Ki az az eszelős hülye, aki ezt kitalálta? A barom madaras teszkóban meg csak ilyen volt. A kisbéri piacon meg hemzsegtek a normális passzírozók...
Az Erős Sólyomhoz egy kiló kápia paprikát daráltam le, hozzá a kertből 15-20 darab cseresznyepaprikát. Kapott még 20 deka sót és egy deci olíva olajat. Megkóstoltam, csuda finom, csípős mint a nyavalya, ahogyan én szeretem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr1003201266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása