HTML

Számlálóm:

Tengerisaláta

Ez egy átköltözött blog a blogtérről, annak tükörképe - egyelőre. Egyre többen eljönnek, eljövünk, mert ott a gépház magasról tojik a kéréseinkre... Tehát: minden amit egy (volt) tengerész el tud mondani a mindennapjairól...

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

8 as (1) 90 (2) 90 napos diéta (4) acukasi (1) ajándék (1) Aka (1) aka (3) állatok (1) aranyos (1) asszonyverés (1) ászár (2) átverés (1) bab (3) bálint (1) bálmos (2) balzsamecet (1) bárány (1) barscs (1) barszcz (1) bazsalikom (1) becsinált leves (1) befőzés (1) besamel (1) birka (1) bloglopás (1) bogrács (1) bográcsozó (1) borscs (1) boursin (1) bukarest (1) burgonya (1) búzacsíra (1) cégvezető (1) cékla (6) chili (1) churut (1) chutney (1) cickafark (1) cipó (1) citromfű (2) citromillatú (1) copyright (1) csalán (2) csalántea (1) csatni (2) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicseriborsó (1) csicsóka (3) csili (2) csipkebogyó (1) csirke (6) csirkemáj (1) csirkemell (1) csontleves (1) csopak (2) csuszatészta (1) cukkini (5) curry (2) dagadó (1) desszert (1) diéta (2) dinnye (1) dió (1) diós (1) dobálós (2) dongás (1) első főztöm (1) erős (1) erős paprika (1) esküvő (1) ete (1) ételízesítő (1) eu (1) évforduló (1) falunap (1) fatalp (1) favágás (1) fehérbor (1) fehérjenap (2) fekvőrendőr (1) fokhagyma (3) főzelék (3) francia (1) fröcssözés (1) füstölt (2) füstölt kolbász (1) fűszer (1) fűszerkrém (1) fűszernövény (1) ganca (1) gazda (1) gomba (1) gombaleves (1) gombóc (1) görögdinnye (1) grill (1) grízes tészta (1) grízgaluska (1) gulyás (2) gulyásnap (1) gyerekszáj (1) gyömbér (2) gyümölcsnap (1) hagymaleves (1) hajószakács (1) hal (2) hal ropogós (1) házaló (1) házi sajt (1) házi tej (1) hévíz (1) (1) hobbiparaszt (6) hobbyparaszt (8) hófúvás (2) humor (5) hurka (1) hurut (1) húsvét (2) indiai (2) (1) kakukkfű (2) kalocsai rétes (1) káposzta (3) kapros (1) karácsony (5) kefir (1) kelkáposzta (4) kemence (1) keményítőnap (4) kenyér (3) kérdés (1) kérdőív (1) kert (1) kifli (2) kígyóuborka (1) kínai kel (1) kisbér (4) kocsonya (1) kolbász (2) köles (3) kölesfelfújt (1) komposzt (1) korhelyleves (1) kovászos (4) krémleves (6) krumpli (7) krumplisaláta (1) kuglóf (1) kukorica (6) kukoricagánica (1) kukoricamálé (1) kukoricaprósza (1) kuszkusz (1) kütyü (1) kvíz (1) Lackics (1) lecsó (6) lénárd (1) lenmagpehely (1) lepény (1) lettem (1) leves (15) lila hagyma (1) locsoló vers (1) madáretető (1) magyarország (1) magyarországi (1) majonéz (1) mák (1) mákos (1) mamaliga (6) marha (1) mártás (1) másodvetés (1) medvehagyma (2) menta (2) menü (1) michel (1) mics (1) mini (1) mini magyarország (2) mini skanzen (2) mititei (1) mofetta (1) mogyoróvaj (1) mókus (1) műanyag palack (1) muskátli (1) mustármag (1) müzli (1) nap (2) napos (2) nemzeti (1) nemzeti gulyás nap (1) nokedli (1) novella (2) nyugdíjas (1) nyúlpaprikás (1) okostelefon (1) öntözés (1) oregano (3) örmény (1) őszibarack (1) padlizsán (8) palacsinta (2) palánta (2) palukes (1) paneer (1) panír (2) paprika (3) paprikás (2) paradicsom (12) paradicsomlé (4) paradicsompaprika (1) patisszon (4) pesztó (1) pince (1) piritós (3) pite (1) pityóka (1) pizza (2) pókháló (1) polenta (5) póréhagyma (1) pörkölt (1) priwall (1) puliszka (7) rakott (1) rally (1) rántott (1) ratatouille (1) Recsk (1) réde (1) reggeli (1) Remlac (1) remlac (1) rendőrségi (1) rendőrzsebkönyv (1) rétes (1) rizs (1) roux (1) ruszli (1) sajt (4) sajtgombóc (1) saláta (1) salátaolaj (1) salmojero (1) sándor (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) sárgarépa (2) savanyú (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (1) savó (1) segítség (1) sertés (4) sertésköröm (1) sóska (2) spagetti (2) spenót (2) sport (1) subában (1) sült (2) sütőtök (1) sütőtökleves (1) sváb (1) szakács (1) szakácskönyv (1) szalonna (2) szárított (1) szarvaspörkölt (1) székelykáposzta (1) szemüveg (1) szénhidrát (1) szenteste (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilvás (1) szilveszter (1) találkozó (2) tarja (1) tavasz (1) tej (1) tejfel (1) tél (1) teszt (1) tészta (5) tésztanap (3) tme (1) tojás (1) tök (2) tökfőzelék (1) töltött (1) török (1) tört üveg (1) túró (3) túrós (2) tűzdelés (1) t home (1) uborka (6) uirou (1) újkrumpli (3) univerzum (1) vad (1) vaddisznó (1) vaj (1) varázs (1) vetőmag (1) videó (2) világnapja (1) voltam (1) wok (2) zabpehely (2) zágon (1) zakuszka (2) zeller (1) zöldbab (1) zöldhagyma (1) zöldpaprika (2) zöldség (9) zöldségnap (2) zsálya (1) zsebkönyv (1) Címkefelhő

Statisztika

Link Ware

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2012.06.04. 08:19 Seafalcon

Idénygyümölcs: sváb kovászos uborka

Címkék: pince uborka sváb kovászos

Sváb kovászos uborka

Csak szólok, hogy el ne felejtsétek, már lehet kovászolni az uborkát! Ez az egyik nyári kedvenc, nemcsak savanyúságnak, hanem magában is szeretem ropogtatni! Van sokféle fűszerezéssel, én ezt most készítettem először. Tavaly is szerettem volna svábul kovászolni, de akkor már nem volt öreg krumpli, az új meg erre nem jó. Most viszont van még elég, tavaly a kisbéri piacon vettem két zsákkal, és igazán meg vagyok vele elégedve, mert most is szép, mint egy öregasszony, csak ráncos, de belül nem rohad, nem fekete, nem kell a felét pucoláskor kidobni.
Azt is hadd mondjam el, hogy idén nagy reményekkel nézek a betakarítás elé, mert lesz hol tárolni a zöldséget, a krumplit, elkészült a pince, illetve "csak" felújítottuk. Ide nyugodtan hordhatom majd a káposztákat, a répákat, meg mindenféle földi, illetve kerti jót, mint pl: palackos boraim, de még az ásványvíznek is itt lesz a helye!
Szóval sváb kovászos uborka:
Egy ötliteres üvegbe nekem két és fél kiló uborka fért bele. Megmosva, a végei levágva és behasítva. Az üveg aljára tettem tavalyi kaprot (mélyhűtő), meg egy sor karikára vágott krumplit. Kevés fokhagyma is került bele. Most ment jó szorosan az uborka, majd megint kevés fokhagyma, és pár szelet burgonya. Végül a tetejére is krumpliszelet jött, és az egészet leszorítottam száras kaporral. Két és fél liter vizet melegítettem, abba két és fél kanál só került, és nyakon öntöttem az uborkákat. Kistányérral fedtem le, hogy ne legyen légmentesen lezárva.
Most már csak a napra kell kitenni, és megvárni, hogy kiforrja magát (4 nap, az időjárás függvénye).

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr954564049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picinke09 2012.06.11. 12:16:42

Mindenképpen kipróbálom a sváb módit is.
Én is most csináltam meg az első idei kovászot, persze kenyérrel. Sajnos, hamarabb le kellett szűrnöm, még nem volt teljesen kész. De így is elfogyott. Buli volt. Lehet, hogy csak az alkohol miatt nem vették észre a hibát. :)
Az a pince! Gratulálok!

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.06.11. 14:55:30

@picinke09: Felbontottuk, elfogyott (legalább is amit fogyasztásra szántam). Nem annyira savas, mint a kenyérrel készült, de az íze dettó... És azt írták, hogy télire eltehető, így most két üveg várja a pincében a másfél hónap múlva esedékes esküvőt... (a fiam fejét kötik be, nem az enyém!)

picinke09 2012.06.11. 15:08:54

@Seafalcon:
Gratulálok! Bizonyára a másik felét találta meg. :)

Vicuska13 2012.06.12. 09:37:42

Sikerült regisztrálnom :) A krumplis változatot régóta használom én is, váltakozva a kenyérszeletes kovászolással. Mindkét megoldás eltehető télire!
A pincéd irigylésre méltó, hangulatos tárolóhely! Szép munka! A krumpliddal szerencséd volt, nekem a maradék valamiért fekete volt belül, kívülről meg mosolygós, az utolsó 2 kilónyitól érzékeny búcsút vettem...

Vicuska13 2012.06.12. 10:03:19

@Seafalcon: Én lassan 3 hete túl vagyok egy esküvőn, no nem az enyémen, a lányom fejét kötötték be :) Gratulálok az esküvőhöz, sok szervezést igényel egy ilyen volumenű esemény manapság!

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.06.12. 10:13:30

@Vicuska13: A kenyerest még nem próbáltam eltenni, de majd kipróbálom!

Remélem, az esküvőbe nem kavar be a feledékenység...

picinke09 2012.06.12. 11:36:26

@Seafalcon:
Most kaptam egy receptet, hogyan lehet eltenni télire a kenyeres kovászost.
Azelőtt kell leszűrni egy nappal, mielőtt tökéletesre érne. Az uborkákat célszerű lemosni. Az uborkalevet leszűrni, majd felforralni, úgy visszatenni az üvegbe az uborkákat, s ráönteni a levet, amibe egy kis savanyúságtartósítót is lehet szórni a biztonság kedvéért. Állítólag akár húsvétig is kitart, és az íze is olyan, mint a friss kovászos uborkáé.

picinke09 2012.06.12. 15:21:44

@Seafalcon:
Szívesen! :) Majd megosztjuk a tapasztalatainkat.

Más, hoztam neked valamit még:

Megihlettél ezzel a tökös lecsóval. Ezért hozzád hoztam az AYRAN receptjét és annak aranyos eredettörténetét.
Igaz most nincs annyira meleg, de ilyen időben is üdítő ital. Te bizonyára ismered, hiszen bejártad a világot. A többiek számára hozom a receptet, neked a meg a történetet.

Egyszer, még az ókorban élt egy Ali nevű ember, aki kint felejtette a tejet a ház előtt éjszakára. Reggelre bizony a tejből joghurt lett. Az asszonya annyira feldühödött a „megromlott” tej miatt, hogy mérgében Alihoz vágta a sótartót. Csakhogy Ali résen volt, s elugrott a repülő sótartó elől, így a só a tejes edénybe hullott. Csakhogy Ali akkorát ugrott, hogy közben lefejelte a ház ajtaját, annyira, hogy arról visszapattanva beledőlt a sós joghurtos edénybe. Fájt mindene, de így megtapasztalhatta, hogy milyen finom is az. Hát valahogy így történt. Ha nem, akkor is jó mese. :)

Mi inkább ne próbálkozzunk az AYRAN készítésének e módjával, van egyszerűbb is:

Ayran készítése otthon
1 poharat kb. félig, harmadik feltöltjük török joghurttal(attól függően, mennyire híg a joghurt), majd a maradék részt vízzel és egy kávéskanál sóval.
Majd keverni és keverni és keverni és keverni. (Én a joghurtot előbb felhabosítottam, úgy öntöttem hozzá a vizet és tettem bele a sót.)
Az ayrannak van egy bizonyos speciális állapota, amikor se nem víz ízű, se nem joghurt ízű. Nekünk ezt kell megtalálni.
Ami még nagyon fontos. Érdemes eredeti török joghurtot vásárolni. Ma már nem nagy kunszt, hiszen sok-sok török bolt van. Mert bizony a jó ayran alapja a jó joghurt.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.06.12. 15:37:04

@picinke09: Most megmondom az őszintét, hogy Akán sok minden van, de speciel török yoghurt az nyista. Bár... Én ollyan üggyes vagyok, hogy még azt is fogok csinálni! :) És akkor lesz Ayran!
És ha írok egy Ayran blogbejegyzést, akkor fel-e használhatom-e a sztoridat? Úgyis... :D

picinke09 2012.06.12. 15:46:32

@Seafalcon:
Az csak természetes. Én is olvastam, továbbadtam, mert tetszett.
Az Ayrant meg imádom. Szerintem a te házijoghurtodból legalább olyan finom lesz.
Szerencsére az én környékemen sok török fűszeres bolt van. Igaz, a joghurt, amit én vettem Németországban készült, gondolom törökök által, török recept alapján
Izgatottan várom a bejegyzést, mert az ayran csoda egy ital.

picinke09 2012.06.12. 15:47:57

Megyek is, és bekeverem a maradék joghurtot. :)

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.06.12. 19:27:37

@picinke09: azért rákerestem, mert több receptet kell elolvasni, mielőtt az ember hozzálát!

picinke09 2012.06.12. 19:40:20

@Seafalcon:
Én is sokat olvastam hozzá. Csak kb. arányok vannak (joghurt-víz). De ez megint ízlés kérdése, nem mindegy milyen sűrű, mennyire zsíros a joghurt, mennyire szereted sósan. Szerintem meg így natur a tökéletes. Sokan ízesítik pl. fokhagymával, de kell az?

picinke09 2012.06.20. 07:06:20

Tegnap kenyér helyett tavalyi krumplival tettem el a kovászos uborkát. Most izgatottan várom, mi lesz az eredmény. A Napon nem múlik, érleli. :)

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.06.20. 08:58:33

Izgatottan várjuk az eredményt!!!
Ami persze borítékolható! :-)

picinke09 2012.06.21. 12:46:00

@Seafalcon:
Én is izgatott vagyok. Ma kezdi a harmadik napját az uborka. Ennek is annyi idő kell, mint a kenyérrel kovászoltnak. A leve totálisan zavaros már, de nem tudom, az uborka érett-e már. Ez a meleg nagyon gyorsítja a folyamatot.

picinke09 2012.06.21. 12:46:50

Jav:
Ennek is annyi idő kell??? Így. :)

picinke09 2012.06.25. 00:18:39

Az uborkát leszűrtem. Finom és roppanos. Nekem kicsit savanyú, de lehet, hogy én rontottam el. :( Másnak tetszett! :)

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2012.06.25. 18:32:17

@picinke09: A savanyaságával én pont ellentétesen voltam...
süti beállítások módosítása