HTML

Számlálóm:

Tengerisaláta

Ez egy átköltözött blog a blogtérről, annak tükörképe - egyelőre. Egyre többen eljönnek, eljövünk, mert ott a gépház magasról tojik a kéréseinkre... Tehát: minden amit egy (volt) tengerész el tud mondani a mindennapjairól...

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

8 as (1) 90 (2) 90 napos diéta (4) acukasi (1) ajándék (1) Aka (1) aka (3) állatok (1) aranyos (1) asszonyverés (1) ászár (2) átverés (1) bab (3) bálint (1) bálmos (2) balzsamecet (1) bárány (1) barscs (1) barszcz (1) bazsalikom (1) becsinált leves (1) befőzés (1) besamel (1) birka (1) bloglopás (1) bogrács (1) bográcsozó (1) borscs (1) boursin (1) bukarest (1) burgonya (1) búzacsíra (1) cégvezető (1) cékla (6) chili (1) churut (1) chutney (1) cickafark (1) cipó (1) citromfű (2) citromillatú (1) copyright (1) csalán (2) csalántea (1) csatni (2) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicseriborsó (1) csicsóka (3) csili (2) csipkebogyó (1) csirke (6) csirkemáj (1) csirkemell (1) csontleves (1) csopak (2) csuszatészta (1) cukkini (5) curry (2) dagadó (1) desszert (1) diéta (2) dinnye (1) dió (1) diós (1) dobálós (2) dongás (1) első főztöm (1) erős (1) erős paprika (1) esküvő (1) ete (1) ételízesítő (1) eu (1) évforduló (1) falunap (1) fatalp (1) favágás (1) fehérbor (1) fehérjenap (2) fekvőrendőr (1) fokhagyma (3) főzelék (3) francia (1) fröcssözés (1) füstölt (2) füstölt kolbász (1) fűszer (1) fűszerkrém (1) fűszernövény (1) ganca (1) gazda (1) gomba (1) gombaleves (1) gombóc (1) görögdinnye (1) grill (1) grízes tészta (1) grízgaluska (1) gulyás (2) gulyásnap (1) gyerekszáj (1) gyömbér (2) gyümölcsnap (1) hagymaleves (1) hajószakács (1) hal (2) hal ropogós (1) házaló (1) házi sajt (1) házi tej (1) hévíz (1) (1) hobbiparaszt (6) hobbyparaszt (8) hófúvás (2) humor (5) hurka (1) hurut (1) húsvét (2) indiai (2) (1) kakukkfű (2) kalocsai rétes (1) káposzta (3) kapros (1) karácsony (5) kefir (1) kelkáposzta (4) kemence (1) keményítőnap (4) kenyér (3) kérdés (1) kérdőív (1) kert (1) kifli (2) kígyóuborka (1) kínai kel (1) kisbér (4) kocsonya (1) kolbász (2) köles (3) kölesfelfújt (1) komposzt (1) korhelyleves (1) kovászos (4) krémleves (6) krumpli (7) krumplisaláta (1) kuglóf (1) kukorica (6) kukoricagánica (1) kukoricamálé (1) kukoricaprósza (1) kuszkusz (1) kütyü (1) kvíz (1) Lackics (1) lecsó (6) lénárd (1) lenmagpehely (1) lepény (1) lettem (1) leves (15) lila hagyma (1) locsoló vers (1) madáretető (1) magyarország (1) magyarországi (1) majonéz (1) mák (1) mákos (1) mamaliga (6) marha (1) mártás (1) másodvetés (1) medvehagyma (2) menta (2) menü (1) michel (1) mics (1) mini (1) mini magyarország (2) mini skanzen (2) mititei (1) mofetta (1) mogyoróvaj (1) mókus (1) műanyag palack (1) muskátli (1) mustármag (1) müzli (1) nap (2) napos (2) nemzeti (1) nemzeti gulyás nap (1) nokedli (1) novella (2) nyugdíjas (1) nyúlpaprikás (1) okostelefon (1) öntözés (1) oregano (3) örmény (1) őszibarack (1) padlizsán (8) palacsinta (2) palánta (2) palukes (1) paneer (1) panír (2) paprika (3) paprikás (2) paradicsom (12) paradicsomlé (4) paradicsompaprika (1) patisszon (4) pesztó (1) pince (1) piritós (3) pite (1) pityóka (1) pizza (2) pókháló (1) polenta (5) póréhagyma (1) pörkölt (1) priwall (1) puliszka (7) rakott (1) rally (1) rántott (1) ratatouille (1) Recsk (1) réde (1) reggeli (1) Remlac (1) remlac (1) rendőrségi (1) rendőrzsebkönyv (1) rétes (1) rizs (1) roux (1) ruszli (1) sajt (4) sajtgombóc (1) saláta (1) salátaolaj (1) salmojero (1) sándor (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) sárgarépa (2) savanyú (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (1) savó (1) segítség (1) sertés (4) sertésköröm (1) sóska (2) spagetti (2) spenót (2) sport (1) subában (1) sült (2) sütőtök (1) sütőtökleves (1) sváb (1) szakács (1) szakácskönyv (1) szalonna (2) szárított (1) szarvaspörkölt (1) székelykáposzta (1) szemüveg (1) szénhidrát (1) szenteste (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilvás (1) szilveszter (1) találkozó (2) tarja (1) tavasz (1) tej (1) tejfel (1) tél (1) teszt (1) tészta (5) tésztanap (3) tme (1) tojás (1) tök (2) tökfőzelék (1) töltött (1) török (1) tört üveg (1) túró (3) túrós (2) tűzdelés (1) t home (1) uborka (6) uirou (1) újkrumpli (3) univerzum (1) vad (1) vaddisznó (1) vaj (1) varázs (1) vetőmag (1) videó (2) világnapja (1) voltam (1) wok (2) zabpehely (2) zágon (1) zakuszka (2) zeller (1) zöldbab (1) zöldhagyma (1) zöldpaprika (2) zöldség (9) zöldségnap (2) zsálya (1) zsebkönyv (1) Címkefelhő

Statisztika

Link Ware

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2012.03.11. 10:04 Seafalcon

Uirou Linyahtól

Címkék: spenót köles kölesfelfújt uirou

Ez a bejegyzés egy Blogspotos gasztrobloggereknek szóló játékra készült, de azért itt is közzéteszem:
Sajnos, nagyon sajnos, hogy a játékra nem tudtam elkészíteni a beígért finomságot a részemre kisorsolt Linyah blogjából, de most pótolom, mea culpa, mea maxima culpa.
 
Tehát Uirout fogunk készíteni, úgy, ahogyan azt Linyah is tette, de a lényeg, hogy a módszerét is pontosan kell követni!
 
Ez a finomságot a távoli Japánból szerezte a bloggertársunk, és imígyen néz ki:
 
http://onpara.jp/share/around/winter/images/data/photo_uirou.jpg
Hát ez klassz, akkor nézzük, hogyan s miként készítjük?
Linyah ezt írja a blogjában:

"Láttam egy tv-műsort japán és mindenféle távol-keleti édességekről, így kezdtem keresgetni, képeket, recepteket és találtam meg az uirout, amely hagyományos japán párolt sütemény rizslisztből és cukorból. Egyik jellemző ízesítése a matcha tea."

 
De nekem az ő változatát kell elkészítenem, ami szerinte:
Ez meg itten a nem rizslisztől, nem hagyományos módon és nem matcha tea ízesítéssel készült változata :)
 
Hozzávalók:
8 dkg búzaliszt (4 púpozott evőkanál)
2 dkg rizsliszt (én ezt úgy, ahogy van, átváltottam búzalisztre)
10 dkg cukor
3,5 dl víz

Tehát nincs más hátra, mint alkalmazom a módszerét, és megadom, hogy mi kell az Uirouhoz Seafalcon módra via Linyah:
 
Ez se nem hagyományos lesz, mert a 8 deka búzaliszt helyett egy bögre kölest használunk. A 2 dkg. riszlisztet, amit Linyah búzalisztre váltott, én spenótra változtattam, a 10 deka cukrot 2 tojásra, és a 3,5 dl. viz helyett tejfölt használtam.
 
Innen már megy minden, mint a karikacsapás:
Linyah így készíti:
1. A hozzávalókat elkeverjük csomómentesen egy mikrózható edényben. Ha maradt benne csomó, le kell szűrni.
Én viszont ezt úgy változtatom, hogy a kölest háromszoros mennyiségű vízben megfőzöd, sózod.
 
2. Az edényre tetőt rakunk, de nem zárjuk le, hogy ki tudjon szökni a gőz és 7 percig mikrózzuk a legmagasabb fokozaton. Kivesszük (leápoljuk a gőz által megégetett kezünket ...) és ha kihűlt, 2 órára hűtőbe rakjuk.
Én viszont ezt úgy változtatom, hogy a spenótot vajon megpárolod, adsz hozzá egy kis szerecsendiót, sót, borsot, megszórod két kanálka zabpehelyliszttel, és teszel bele egy nagy kanál tejfelt.
 
3.Én a sima víz helyett narancslevet használtam, a lilás változatba pedig tettem egy adag összenyomkodott szedret (nem szűrtem le a végén).
Igen, én pedig mindehelyett tettem bele két tojás sárgáját és összekevertem a kölest a spenóttal.
 
4. Zselés állaga van, elsőre kicsit furcsa, de rákaptam, főleg a szedresre ... :) Könnyen szeletelhető késsel.
Mielőtt tepsibe simítod keverd bele óvatosan a felvert tojásfehérjét, a tepsiben reszelj rá sajtot, és süsd össze az egészet.
Ha megsült, akkor élvezd ezt a japán fincsiséget, amit most én neked közreadtam!
 
Az eredeti így néz ki:
http://kaikoan.com/pic/uirou1.jpg
 
Amit Linyah készített így:
Linyah Uirouja
 
Amit az asszonykám (mert még annyit változtattam, hogy nem én, hanem Seafalconné követte el), így:
 
Seafalconné kölesfelfújtja.
Ezzel, remélem eleget tettem a kiírásnak a játéknak, és elnézitek nekem, hogy...
 
Ja, nem is...
 
Hiszen még annyit módosítottam az egészen (mivel ilyen tanulékony vagyok), hogy a határidőt mostanra tettem át, így aztán mindenben eleget tettem a kiírásnak.
 
JÓ ÉTVÁGYAT EHHEZ A JAPÁN ÉDESSÉGHEZ!

(Zárójelben: ha valaki kölesfelfújtnak hívja, az nagyot nem téved!)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr244308978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása