HTML

Számlálóm:

Tengerisaláta

Ez egy átköltözött blog a blogtérről, annak tükörképe - egyelőre. Egyre többen eljönnek, eljövünk, mert ott a gépház magasról tojik a kéréseinkre... Tehát: minden amit egy (volt) tengerész el tud mondani a mindennapjairól...

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

8 as (1) 90 (2) 90 napos diéta (4) acukasi (1) ajándék (1) aka (3) Aka (1) állatok (1) aranyos (1) asszonyverés (1) ászár (2) átverés (1) bab (3) bálint (1) bálmos (2) balzsamecet (1) bárány (1) barscs (1) barszcz (1) bazsalikom (1) becsinált leves (1) befőzés (1) besamel (1) birka (1) bloglopás (1) bogrács (1) bográcsozó (1) borscs (1) boursin (1) bukarest (1) burgonya (1) búzacsíra (1) cégvezető (1) cékla (6) chili (1) churut (1) chutney (1) cickafark (1) cipó (1) citromfű (2) citromillatú (1) copyright (1) csalán (2) csalántea (1) csatni (2) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicseriborsó (1) csicsóka (3) csili (2) csipkebogyó (1) csirke (6) csirkemáj (1) csirkemell (1) csontleves (1) csopak (2) csuszatészta (1) cukkini (5) curry (2) dagadó (1) desszert (1) diéta (2) dinnye (1) dió (1) diós (1) dobálós (2) dongás (1) első főztöm (1) erős (1) erős paprika (1) esküvő (1) ete (1) ételízesítő (1) eu (1) évforduló (1) falunap (1) fatalp (1) favágás (1) fehérbor (1) fehérjenap (2) fekvőrendőr (1) fokhagyma (3) főzelék (3) francia (1) fröcssözés (1) füstölt (2) füstölt kolbász (1) fűszer (1) fűszerkrém (1) fűszernövény (1) ganca (1) gazda (1) gomba (1) gombaleves (1) gombóc (1) görögdinnye (1) grill (1) grízes tészta (1) grízgaluska (1) gulyás (2) gulyásnap (1) gyerekszáj (1) gyömbér (2) gyümölcsnap (1) hagymaleves (1) hajószakács (1) hal (2) hal ropogós (1) házaló (1) házi sajt (1) házi tej (1) hévíz (1) (1) hobbiparaszt (6) hobbyparaszt (8) hófúvás (2) humor (5) hurka (1) hurut (1) húsvét (2) indiai (2) (1) kakukkfű (2) kalocsai rétes (1) káposzta (3) kapros (1) karácsony (5) kefir (1) kelkáposzta (4) kemence (1) keményítőnap (4) kenyér (3) kérdés (1) kérdőív (1) kert (1) kifli (2) kígyóuborka (1) kínai kel (1) kisbér (4) kocsonya (1) kolbász (2) köles (3) kölesfelfújt (1) komposzt (1) korhelyleves (1) kovászos (4) krémleves (6) krumpli (7) krumplisaláta (1) kuglóf (1) kukorica (6) kukoricagánica (1) kukoricamálé (1) kukoricaprósza (1) kuszkusz (1) kütyü (1) kvíz (1) Lackics (1) lecsó (6) lénárd (1) lenmagpehely (1) lepény (1) lettem (1) leves (15) lila hagyma (1) locsoló vers (1) madáretető (1) magyarország (1) magyarországi (1) majonéz (1) mák (1) mákos (1) mamaliga (6) marha (1) mártás (1) másodvetés (1) medvehagyma (2) menta (2) menü (1) michel (1) mics (1) mini (1) mini magyarország (2) mini skanzen (2) mititei (1) mofetta (1) mogyoróvaj (1) mókus (1) műanyag palack (1) muskátli (1) mustármag (1) müzli (1) nap (2) napos (2) nemzeti (1) nemzeti gulyás nap (1) nokedli (1) novella (2) nyugdíjas (1) nyúlpaprikás (1) okostelefon (1) öntözés (1) oregano (3) örmény (1) őszibarack (1) padlizsán (8) palacsinta (2) palánta (2) palukes (1) paneer (1) panír (2) paprika (3) paprikás (2) paradicsom (12) paradicsomlé (4) paradicsompaprika (1) patisszon (4) pesztó (1) pince (1) piritós (3) pite (1) pityóka (1) pizza (2) pókháló (1) polenta (5) póréhagyma (1) pörkölt (1) priwall (1) puliszka (7) rakott (1) rally (1) rántott (1) ratatouille (1) Recsk (1) réde (1) reggeli (1) remlac (1) Remlac (1) rendőrségi (1) rendőrzsebkönyv (1) rétes (1) rizs (1) roux (1) ruszli (1) sajt (4) sajtgombóc (1) saláta (1) salátaolaj (1) salmojero (1) sándor (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) sárgarépa (2) savanyú (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (1) savó (1) segítség (1) sertés (4) sertésköröm (1) sóska (2) spagetti (2) spenót (2) sport (1) subában (1) sült (2) sütőtök (1) sütőtökleves (1) sváb (1) szakács (1) szakácskönyv (1) szalonna (2) szárított (1) szarvaspörkölt (1) székelykáposzta (1) szemüveg (1) szénhidrát (1) szenteste (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilvás (1) szilveszter (1) találkozó (2) tarja (1) tavasz (1) tej (1) tejfel (1) tél (1) teszt (1) tészta (5) tésztanap (3) tme (1) tojás (1) tök (2) tökfőzelék (1) töltött (1) török (1) tört üveg (1) túró (3) túrós (2) tűzdelés (1) t home (1) uborka (6) uirou (1) újkrumpli (3) univerzum (1) vad (1) vaddisznó (1) vaj (1) varázs (1) vetőmag (1) videó (2) világnapja (1) voltam (1) wok (2) zabpehely (2) zágon (1) zakuszka (2) zeller (1) zöldbab (1) zöldhagyma (1) zöldpaprika (2) zöldség (9) zöldségnap (2) zsálya (1) zsebkönyv (1) Címkefelhő

Statisztika

Link Ware

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2012.01.07. 08:04 Seafalcon

Kocsonya, avagy sertésköröm sütemény

Címkék: kocsonya sertés sertésköröm

Nagyon ügyeske vagyok! Sikerült a kettőt összehoznom. Mert ugyebár szilveszterkor sok helyütt kocsonya van, és mindenütt akad egy-két tonna sütemény. Nos az enyém így néz ki:

Kocsonyakuglóf



Szóval kocsonyakuglófot csináltam. Legtöbbször körömből, mint most is, de te használj nyugodtan bőrt, meg fejet, meg fülét, szóval mi szem-szájnak ingere, és belevaló.
A főzés nálunk a lehető legegyszerűbb: a megmosott, tisztított körmöket bele a vízbe, hogy jól ellepje, sózom, borsozom, bele egy nagy fej hagyma egészben, és ízlés szerint fokhagyma, nálam sok (egy fej). Azért sok, mert édesanyámtól úgy tanultam, hogy megy a kocsonyába is módjával, de hogy az ízét átadja, a tányérok aljára tett zúzott fokhagymát, és arra merte a levet.

 
Mutatós a felvágás után is!

 

Nos, én most nem tányérokba mertem, hanem megálmodtam egy klassz, mutatós kocsonyát, és a kuglóf formába ment minden. Így a főzéskor kapta a sok fokhagymát. Ahhoz, hogy ilyen réteges legyen, a következőt csináltam:
Amikor majdnem kész volt, kimertem egy keveset (5-6 merőkanálnyit), s kitettem az ablakba hűlni. Amikor megdermedt behoztam, s a következő piros réteget mertem rá. Ez úgy készült, hogy előző este a céklát hámozva főztem, és a főzőlében megfőztem egy darab körmöt. Ez végül nem sok lé lett, de nem is baj, mert nem tudtam, hogy ízben mennyire üt el a többitől, de hál' Istennek, semmi baj nem volt vele. Tehát ment rá a kihűlt céklás lé. (A céklás és az első réteg közötti fehér csík a dermedt zsír, nem vészes, fogyasztható!) Dermedés után tettem rá a kicsontozott körmök húsát, és végül felöntöttem a lével. Pont egy kuglófformányi lett!
 
Szépen megdermedt az erkélyen
 

Az ablakpárkányos szépen megdermedt, most már csak a kiborítás maradt. Ehhez vizet forraltam, egy pillanatra belemártottam, de tényleg csak egy pillanatra, mert a megolvadt kocsonya másképp túl sok lett volna, és a tálra való borításkor mindent összefröcskölhetett volna.
Mindenki úgy ette, ahogyan szerette: a fiam mustárral, a feleségem kevés citromlével, de én paradicsomcsatnit készítettem a nyáron, azzal, hát valami fölséges volt! (Máskor hagymával és ecettel szoktam.)

Tálalva, jó étvágyat kívánok!

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr943525745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása