HTML

Számlálóm:

Tengerisaláta

Ez egy átköltözött blog a blogtérről, annak tükörképe - egyelőre. Egyre többen eljönnek, eljövünk, mert ott a gépház magasról tojik a kéréseinkre... Tehát: minden amit egy (volt) tengerész el tud mondani a mindennapjairól...

Könyvvásárló

Csak be kell írnod a keresőbe az írót, vagy a címet...

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

8 as (1) 90 (2) 90 napos diéta (4) acukasi (1) ajándék (1) Aka (1) aka (3) állatok (1) aranyos (1) asszonyverés (1) ászár (2) átverés (1) bab (3) bálint (1) bálmos (2) balzsamecet (1) bárány (1) barscs (1) barszcz (1) bazsalikom (1) becsinált leves (1) befőzés (1) besamel (1) birka (1) bloglopás (1) bogrács (1) bográcsozó (1) borscs (1) boursin (1) bukarest (1) burgonya (1) búzacsíra (1) cégvezető (1) cékla (6) chili (1) churut (1) chutney (1) cickafark (1) cipó (1) citromfű (2) citromillatú (1) copyright (1) csalán (2) csalántea (1) csatni (2) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicseriborsó (1) csicsóka (3) csili (2) csipkebogyó (1) csirke (6) csirkemáj (1) csirkemell (1) csontleves (1) csopak (2) csuszatészta (1) cukkini (5) curry (2) dagadó (1) desszert (1) diéta (2) dinnye (1) dió (1) diós (1) dobálós (2) dongás (1) első főztöm (1) erős (1) erős paprika (1) esküvő (1) ete (1) ételízesítő (1) eu (1) évforduló (1) falunap (1) fatalp (1) favágás (1) fehérbor (1) fehérjenap (2) fekvőrendőr (1) fokhagyma (3) főzelék (3) francia (1) fröcssözés (1) füstölt (2) füstölt kolbász (1) fűszer (1) fűszerkrém (1) fűszernövény (1) ganca (1) gazda (1) gomba (1) gombaleves (1) gombóc (1) görögdinnye (1) grill (1) grízes tészta (1) grízgaluska (1) gulyás (2) gulyásnap (1) gyerekszáj (1) gyömbér (2) gyümölcsnap (1) hagymaleves (1) hajószakács (1) hal (2) hal ropogós (1) házaló (1) házi sajt (1) házi tej (1) hévíz (1) (1) hobbiparaszt (6) hobbyparaszt (8) hófúvás (2) humor (5) hurka (1) hurut (1) húsvét (2) indiai (2) (1) kakukkfű (2) kalocsai rétes (1) káposzta (3) kapros (1) karácsony (5) kefir (1) kelkáposzta (4) kemence (1) keményítőnap (4) kenyér (3) kérdés (1) kérdőív (1) kert (1) kifli (2) kígyóuborka (1) kínai kel (1) kisbér (4) kocsonya (1) kolbász (2) köles (3) kölesfelfújt (1) komposzt (1) korhelyleves (1) kovászos (4) krémleves (6) krumpli (7) krumplisaláta (1) kuglóf (1) kukorica (6) kukoricagánica (1) kukoricamálé (1) kukoricaprósza (1) kuszkusz (1) kütyü (1) kvíz (1) Lackics (1) lecsó (6) lénárd (1) lenmagpehely (1) lepény (1) lettem (1) leves (15) lila hagyma (1) locsoló vers (1) madáretető (1) magyarország (1) magyarországi (1) majonéz (1) mák (1) mákos (1) mamaliga (6) marha (1) mártás (1) másodvetés (1) medvehagyma (2) menta (2) menü (1) michel (1) mics (1) mini (1) mini magyarország (2) mini skanzen (2) mititei (1) mofetta (1) mogyoróvaj (1) mókus (1) műanyag palack (1) muskátli (1) mustármag (1) müzli (1) nap (2) napos (2) nemzeti (1) nemzeti gulyás nap (1) nokedli (1) novella (2) nyugdíjas (1) nyúlpaprikás (1) okostelefon (1) öntözés (1) oregano (3) örmény (1) őszibarack (1) padlizsán (8) palacsinta (2) palánta (2) palukes (1) paneer (1) panír (2) paprika (3) paprikás (2) paradicsom (12) paradicsomlé (4) paradicsompaprika (1) patisszon (4) pesztó (1) pince (1) piritós (3) pite (1) pityóka (1) pizza (2) pókháló (1) polenta (5) póréhagyma (1) pörkölt (1) priwall (1) puliszka (7) rakott (1) rally (1) rántott (1) ratatouille (1) Recsk (1) réde (1) reggeli (1) Remlac (1) remlac (1) rendőrségi (1) rendőrzsebkönyv (1) rétes (1) rizs (1) roux (1) ruszli (1) sajt (4) sajtgombóc (1) saláta (1) salátaolaj (1) salmojero (1) sándor (1) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) sárgarépa (2) savanyú (1) savanyúság (1) savanyú káposzta (1) savó (1) segítség (1) sertés (4) sertésköröm (1) sóska (2) spagetti (2) spenót (2) sport (1) subában (1) sült (2) sütőtök (1) sütőtökleves (1) sváb (1) szakács (1) szakácskönyv (1) szalonna (2) szárított (1) szarvaspörkölt (1) székelykáposzta (1) szemüveg (1) szénhidrát (1) szenteste (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilvás (1) szilveszter (1) találkozó (2) tarja (1) tavasz (1) tej (1) tejfel (1) tél (1) teszt (1) tészta (5) tésztanap (3) tme (1) tojás (1) tök (2) tökfőzelék (1) töltött (1) török (1) tört üveg (1) túró (3) túrós (2) tűzdelés (1) t home (1) uborka (6) uirou (1) újkrumpli (3) univerzum (1) vad (1) vaddisznó (1) vaj (1) varázs (1) vetőmag (1) videó (2) világnapja (1) voltam (1) wok (2) zabpehely (2) zágon (1) zakuszka (2) zeller (1) zöldbab (1) zöldhagyma (1) zöldpaprika (2) zöldség (9) zöldségnap (2) zsálya (1) zsebkönyv (1) Címkefelhő

Statisztika

Link Ware

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2011.06.28. 06:34 Seafalcon

Pizza

Címkék: pizza

Finomat ebédeltem! A nagy fiam emlegette, hogy régen mennyi pizzát főztem, mostanában meg nem. Hát persze, nem hiányzott, hogy hízzak! Most pihen a 90 napos kúra, ezért a pizza belefér.

Meggugliztam, és ahogyan vártam ezerféle elkészítési módot találtam. Most azt választottam, hogy szigorúan követem a recept előírásait, nem kalandozok, és nem futok ámok.

Tehát vettem 40 deka lisztet, 1,8 dl langyos vizet (ujj meleg, azaz 36 fokos), 25 gr élesztőt. A vízben elkevertem az élesztőt, adtam hozzá egy kevéske cukrot, hogy gyorsabban beinduljon. A lisztbe öntöttem, és összedolgoztam. Figyeled: nincs benne só!!! Fél órányi kelés után hozzáadtam a sót, egy evőkanál olívaolajat, és alaposan összedolgoztam. Újra eltettem pihenni.

Közben a paradicsomokat forró vízbe, majd hidegbe dobtam, és könnyedén lehúztam a bőrüket.

Rászeleteltem a pizzára. Ezután jött a mozzarella sajt. Majdnem "Szentségtörés pizza" lett a neve, mert eltűnt a sajt, amit az Lidlinél vettünk, s milyen a pizza sajt nélkül, nem?

Szentségtörés. De aztán meglett. Benne volt az élesztővel együtt a zoknis zacskóban.

Nyilván, amikor megálltunk az Lidlinél, vásárlani, utána csak bedobtam egy zacskóba, s hogy az pont a zoknis volt, ki tehet róla nem? Én  biztosan nem! Ez a bót nem ad zacskót a vásárláshoz, hát így sikeredett elpakolnom. Szóval lett sajt. Utána szabad a gazda, mert a kötelező alkatrészek megvannak.

Én még tettem rá csípős kolbászt, cseresznyepaprikát, csilipaprikát, zöldpaprikát, és megszórtam friss oreganóval. Ja, és egy kevéske friss kakukkfüvet, amit a gyomláláskor sikerült kihúznom.

Sütés: maximumra előmelegített sütőben nagyjából 10 perc.

Ez a Pizza von Seafalcon.

Sörike illik hozzá, vagy vörösbor. Kóla tilos! (Nálam...)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerisalata.blog.hu/api/trackback/id/tr153020725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása